Campagne WeCare.cool sensibiliseert met pins tegen seksueel geweld

De stichting UMC Sint-Pieter en verenigingen vanop het terrein hebben woensdag op het Brusselse stadhuis de campagne WeCare.cool gelanceerd. Met de aankoop van pins kan iedereen zijn steun betuigen met de strijd tegen seksueel geweld op vrouwen, klinkt het.

Artiesten hebben de pins ontworpen op basis van een fotografisch werk van Nikos Aliagas. Het stelt het oog van een jonge vrouw voor, gericht op de wereld. Met de pins kan men tonen gekant te zijn tegen seksueel geweld.

"Ik denk niet dat we de kijk van mensen kunnen veranderen met beledigingen en bedreigingen", zegt dokter Patrick Van Alphen van de stichting UMC Sint-Pieter, coördinator van de campagne. "We willen een positief aspect naar voor schuiven. Een respectvolle en vriendelijke benadering, om de mentaliteiten te veranderen. We hebben centra om slachtoffers te helpen en dat is zeer goed, maar het helpt niet om het geweld terug te dringen."

De pins worden verkocht aan 2 euro, de opbrengst wordt gebruikt voor sensibilisering en voor de campagne.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.