Ostenders AZ Damiaan bekroond tot beste communicatieactie van 2019

Afgelopen woensdag won AZ Damiaan Oostende met 'Ostenders', een mini-serie over leven en werken in het ziekenhuis, waarin de eigen medewerkers de hoofdrol spelen, een Kortom-award in de categorie 'social profit'. De Kortom Awards belonen innovatieve, inspirerende en impactvolle projecten die het belang van communicatie onderstrepen. 

“‘Ostenders’ is een verhaal waarvan alle puzzelstukken mooi in elkaar passen”, meent de jury. “Met de gewaagde, vernieuwende, creatieve en professioneel uitgewerkte campagne zet het ziekenhuis zich als werkgever in de kijker. Met succes, want de miniserie trok nieuwe sollicitanten aan en het zette het ziekenhuis én de sector in de schijnwerpers. Bovendien zorgde de campagne voor een nooit eerder geziene interne dynamiek.”

Uiteraard is deze communicatieprijs een mooie waardering voor alle medewerkers van het ziekenhuis, de echte Ostenders dus. “Alle acteurs in deze campagne zijn eigen medewerkers, die vol overgave uitdragen dat ze graag werken in AZ Damiaan.

Collegialiteit loopt als een rode draad in dit verhaal en het is dan ook als één groot team dat we deze award vol trots in ontvangst nemen”, aldus stafmedewerker PR & communicatie van AZ Damiaan Kevin Mollet, die samen met de collega’s van de dienst HR en creatief marketingbureau d-artagnan uit Brugge deze campagne vorm gaf.

Meer hierover op de speciale site van AZ Damiaan.

(Op de foto v.l.n.r.: Stafmedewerker HR Nathalie Vanlerberghe, directeur HR Dirk Van de Velde en stafmedewerker PR & communicatie Kevin Mollet van Az Damiaan en Miet Vanderyse van creatief bureau d-artagnan).

 

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.