Nieuwe coronacampagne: '11miljoenredenen.be'

De federale overheid trapt vandaag een nieuwe grootschalige coronacampgane af: 11miljoenredenen.be. De campagne moet de Belg extra aanmoedigen om de zes gouden regels tegen corona te blijven volhouden. Yves Stevens, de woordvoerder van het Crisiscentrum, gaf woensdag tekst en uitleg op de persconferentie over het coronavirus.

De campagne legt opnieuw de nadruk op de zes regels tegen corona: respecteer de hygiëneregels, doe je activiteiten liefst buiten, denk aan kwetsbare mensen, hou afstand (1,5 m), beperk je nauwe contacten en volg de regels over bijeenkomsten.

"We zijn met 11 miljoen, dus er zijn 11 miljoen redenen om je aan de regels te houden", legt Stevens de naam van de campagne uit.

Centraal staat een reeks van negen portretten van burgers die elk hun persoonlijke drijfveren op een foto tonen. Een kleindochter die haar grootmoeder snel weer wil kunnen knuffelen, een festivalganger die nog zo'n zomer zonder festivals niet aankan, een voetbalsupporter die zijn club nog eens in 't echt wil zien spelen, een kapper die de 'coronacoupekes' niet meer kan aanzien of een cafébaas die zijn klanten evenzeer nodig heeft als zij hem.

De campagne nodigt iedereen ook uit om zijn of haar persoonlijke motivatie en drijfveren om de regels te volgen, te delen via 11miljoenredenen.be. Daarnaast komen er affiches in het straatbeeld en radio- en televisiespots.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.